Nuffnang

Monday, 25 June 2012

Udang Pekasam

Tajuk pun pelik kan? Hangpa penah rasa dak UDANG PEKASAM?
Jarang dengaq kan? Kesian la kt hangpa. X rock la xpenah dengaq.. Herherher..
UDANG PEKASAM = PEKASAM UDANG ( Sama ja =.=" )
ada byk jenis :
1-  BERAS+UDANG
2-  NASI+UDANG
Kadang2 ada jgk org buat + dgn rebung @ pucuk paku pakis & lain2..

Ok, my mom yg buat.. Yg bwh ni Pekasam dibuat dr NASI+UDANG..
Pg td aku dpt kol dr org HQ habaq ada brg (Pos Laju) smpi,utk aku..
Sebenaqnya Udg Pekasam ni ptt smpi kt aku dr 2-3 mggu lepaih lg..
Adek aku la dok tangguh2 xpos.. Kalut study apa xtau..
Tu la dah tua2 br kalut nak stdy.. Sblm ni hbs SPM nk keja dlu.. Ksian kediaa... huhu.
X pa lah Sem 1 ni dia dpt Dekan.. Kira di maafkan la wlupun delay pos kt aku..
Tp dia mintak kt mama Suzuki Swift Galaxy TAB! (Klu dia dpt Dekan) Masalahnya dia dpt....
Trs terang aku JELEZ! Aku cuma dpt Pekasam Udg ja ka? Kuang asam punya adek.. T__T
Aku rasa la ni aku dah bosan pki Hp Badariah Bukhori Blackberry.. Nak gak Samsung!
Ok la, xmo la aku cita pasai Hp Selemiah Samsung yg bakal dia dpt.. Bek smbg blk pasai Pekasam td..
TQ Zam (Housemate) sbb susah2 tlg collect dr HQ bwk blk kt aku.. Dah la berat 3 Tan
Suka aku hihi.. X sabaq nak koyak pembalut nih..
Tapi bila dah koyak pembalut, SAKIT PULAK HATI AKU!!!! 
Sbb apa? Tgk la pic bwh ni..
Ni la 1 lg perangai adek aku. Xcari pasai ngan aku xsah!
Aku rasa, xlengkap hidup dia klu dia xpggil aku Gemok dlm 1 hari..
Tgk badan aku taff ja pun.. Berketui2 lemak otot.. 
Dia yg Bulat, nak panggil aku Gemok lak kan..
Mei2, Ge POTONG DUIT RAYA Mei TAHUN NI! @_@
Ni la rupa Udang Pekasam kalau hangpa xpenah tgk..
Bau dia xla 'kuat' busuk mcm Ikan Pekasam..Ssuai tuk suma org kot..
(Yg ni siap kopek kulit udang dah sbb mama aku tau aku jns malaih nk kopek2 HaHa)
Sapa2 yg suka mkn Ikan Pekasam, blh la cuba2 Udang Pekasam lak.. :D
Disebabkan aku dah kenyang.. DIET Xmakan mlm dah la aku.. 
Maka dgn itu xdak la lg gambaq Udang Pekasam yg aku dah goreng.. 
Malam sok aku goreng aku akan hapdet blk pic kt sini.. Klu hangpa berminat/tringin..
Nati rjn2 la usha2 lg blog aku.. InsyaAllah aku hapdet blk kt sini gambaq..
Klu nak rasa, hangpa kena mai USJ18 la.. Aku leh msk tuk hangpa suma.. Ngee~ :D
TQ mama & Adek aku, BULAT (Bkn nama sbenaq =) sbb susah2 pos kt aku dr kg..
Ye la aku ni kan bz, mana la smpt nk blk kg.. Dekat2 nk raya nati br la aku blk kg..
Crdt tuk adek aku, Mei-Mei


=============================================================================================
Dah Hbs Baca? Click Sini 1x -----> LIKE!

No comments:

Post a Comment