Nuffnang

Sunday, 27 May 2012

Kereta Idaman VS Kereta Takat Mampu Pakai Jer

Salam..
HeHeHe.. Tajuk atas tu xder nak tuju kat sape2 eh.. tu 100% utk diri aku sdiri..
Lebih kurang dah 6 tahun aku kerja. Biasanya org llaki mcm aku ni xda benda lain
nak cakap.. KERETA, KERETA, KERETA & Gf..
(Sorry cyg. HeHe kalau asik sebut KERETA je xsEbut Gf kang ada pulak yg majok Lalalala... :)
Dalam masa dah keja ni teringin jugak nak pakai kereta idaman.. Aperrrrr???!!! Ingat aku
xmampu ker?? Cuma saja jer xnak pakai sbb lom sampai masa yg ssuai.. =.="
Haha ttiba rasa nk marah org lak.. Nak pakai keta idaman ni bkn xblh tp kena pk la jgk apa
yg lebih penting.. mcm beli rmh dlu ker.. Kumpul duit nak kawen & setel hutang2 yg ada
kan lg bgs dr bazir pakai keta mcm tu? Kan..? Kan..? (Ayat nk sdpkan ati huhu..) Sbb tu la
aku pakai keta yg takat mampu jer.. InsyaAllah target 2thn dr skrg klu ada rzeki lebih baru
la pakai kereta idaman.. Moga Allah s.w.t permudahkan.. Amin..
350z jEr pun yg aku nak pakai tu.. ( Cehhh ayat blagak nak mamposs! HaHa )
FYI, Roadtax keta ni utk 1 tahun hanya Rm4200 jer..  ( Ayat blagak lagi HaHaHa..)
Kesimpulannya aku masih mampu klu nk pki sbb........??? Aku org Langkawi!
Roadtax 350z di Langkawi Hanya Rm500 Setahun... Yeaaaa!
X payah nak syioOokkkkkk sgt la kan.. cuba scroll ke bwh.. :)

HaHaHaHaHaHaHaHaH... Ni jer yg mampu! Inilah dikatakan Pakai Ikut Kemampuan!
Dalam masa 2 tahun ni Mr. KCR85 ni la yg salu teman aku klu nak kemana-mana..
Penah jugak jd kereta rasmi KTKM PDRM utk tournament di luar KL selama 1thn..
Byk jasa dia utk aku kan..Tingat masa mula-mula aku beli, 3 hari wOoo aku tdo lam keta..
Kalau korg prasankan.. RIM aku sama kan dgn 350z atas tu kan? cEr korg tgk blk HeHe..
*X dapat kereta idaman.. RIM sama pun jadi laa... sbb tu aku pki RIM yg skrg ni..
Roadtax stahun baru Rm70.. cuma....... Bila nak psg Spoiler tu bang..??? ‎(●.●)

Seminggu skali baru aku cuci. Lagipun skrg ni jarang drive.. P keja pun merempit..
Jimat minyak,masa & duit.. 
Yer la, aku dok USJ, keja lak kt area Tmn Melati, KL.. Brapa byk tol?
Perjalanan aku dr rmh ke tempat keja sebanyak 90km sehari ambik masa 30-45Minit ..
tu pun sbb aku pulas hbs myk 1.4 jer blh g.. Ni la nasib penunggang kapcai macam aku..
Klu la aku pakai R6.. Aku rasa 15 minit jer Subang Jaya - Tmn Melati hikhikhik..

Ni La Yamaha R6 Kriss 120 Sport yg aku cakap kt korg tu..:)
April 2012 genap 3tahun.. 
Dalam gambar ni kali ke-4 aku cuci dalam 3 tahun..
Kesian motor aku kan..
Ni kt dpn site office.. Baldi xder aku rembat jer safety helmet bangla HeHeHe..
Yg penting motor aku berkilat..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dah Habis Baca??? Click Sini 1 Kali -> LIKE (^_^)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5 comments:

  1. x.............................. Syg 1st. HiHiHi..

    ReplyDelete
  2. haha pakai myvi pon comey paaa

    ReplyDelete
  3. Comey lagi kalau + keta yg ataihhhh skali tiewww... HeHe.. :p

    ReplyDelete